Joan Sánchez Braut
Joan Sánchez Braut, regidor de Junts a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès. Publicat al Cerdanyola al Dia 9-3-22

 

“El que és segur és que, tancant portes, auto-sabotejant-nos i sense liderar res, no anirem enlloc. Ni en cotxe ni en tren.”

Fa unes setmanes, ajuntaments, entitats i institucions del Vallès van signar un manifest demanant connectar el Metro del Vallès amb Barcelona, passant per Cerdanyola, en un traçat totalment soterrat i només per a ferrocarril.

El Parc de l’Alba ja preveu dues estacions, però serien estacions terme a la zona del Castell. El que ara es proposa és continuar per sota de Collserola, per arribar en cinc minuts a la xarxa de transports de Barcelona, amb accés molt més ràpid a zones que ara demanen quantitats de temps desenraonades.

En la seva versió més estratègica, aquesta ampliació de la línia dels Catalans uniria el Parc Taulí amb la UAB, el Parc de l’alba, la UB Mundet, la Vall d’Hebron i el 22@, amb beneficis evidents: descongestionaria Rodalies i permetria deixar molts cotxes a casa en tots dos sentits.

La Generalitat considera estratègica una nova connexió Barcelona-Vallès, a partir del 2030. I la preferència és desdoblar el túnel de Vallvidrera. Ara, però, ja ha fet públic que demanarà un estudi de viabilitat per a la nova opció. Veurem què diu.

És una proposta ambiciosa, tant com la de Vallvidrera, tot i que beneficiaria molta més gent. A més, ens estalviaria el coll d’ampolla on tots els trens del nostre costat del Vallès van a parar actualment.

Demanem-nos quin serà l’escenari de la mobilitat al 2030 i més enllà. Si no hi ha cap daltabaix, necessitarem aquesta nova línia, la de Vallvidrera i totes les altres mesures que ara es volen presentar com a excloents. El que és segur és que, tancant portes, auto-sabotejant-nos i sense liderar res, no anirem enlloc. Ni en cotxe ni en tren.