Junts per Cerdanyola va votar a favor del nou PGM per al sector de Santa Teresa. A continuació, transcrivim la intervenció del nostre portaveu, Joan Sánchez Braut:
Bona tarda,
No cal dir que aquesta modificació del Pla General Metropolità no és, segurament, del gust de ningú.
Segurament sentirem retrets. Però cal recordar que la situació d’avui no és culpa ni d’aquest govern, ni de l’anterior, ni de l‘altre, i ho és de tots.
Fa molts anys que es veia que aquest sector seria un problema. Si en algun moment es va pensar a fer del problema oportunitat, com acompanyar els cinemes per fer una zona d’oci i de comerç, amb aparcaments i cinemes, va faltar valentia política- sempre es va declinar perquè d’aquests projectes de seguida en diem especulació.
Tos els governs el van el van anar deixant passar, fins que hem arribat al final. I ja no tindrem cinemes, sembla.
I ara només podem triar entre dos escenaris: el que dibuixa el planejament de 1976 i la proposta que va fer el govern anterior, modificada en alguns aspectes per l’actual.
Nosaltres no ens hi posarem de perfil i entenem que toca mullar-se i ho farem per la nova proposta.
Perquè està feta en clau de ciutat i no només en clau de sector. Perquè deixa escenaris oberts per a la millora, com la plaça de l’estació, la zona verda mirant al riu i la possibilitat de fer un pàrquing a sota. Si s’executés el PGM antic, tot això ja no ho tindríem mai més.
Però no ens podem quedar aquí trenta anys més.
Des de Junts instem el govern a iniciar tan aviat com sigui possible, els contactes amb Adif per a un nou accés a l’estació.
Començar ara a pensar quines activitats atractives es poden ubicar als locals municipals, evitem el recurs de posar-hi oficines, i pensar estratègicament la tipologia de comerços que hi volem, si l’objectiu és tenir una certa continuïtat amb el perfil de l’avinguda Catalunya.
Estiguem pendents dels canvis en la mobilitat que es puguin produir, per si fos necessari construir l’aparcament, previst. Per molt que estiguem d’acord en els plantejaments de l’estudi de mobilitat, calen moltes millores a la xarxa de transport públic de la ciutat abans no puguem demanar a la ciutadania de no venir-hi amb cotxe.
I comencem ja a pensar com activem el Pla del sector Salvador Espriu, per donar continuïtat al sector fins a la carretera de Barcelona.
No hi ha dubte que Santa Teresa és fruit de la manca de visió estratègica que venim patint des de sempre. Insistim per tant, que Cerdanyola necessita una veritable oficina del Projecte estratègic. Que avaluï i faci previsions.
A la ciutat hi ha moltes altres ferides obertes que venim tolerant perquè, al final, la gent s’acostuma a tot. Cal una visió des de l’urbanisme, però també des de la resta d’àrees, per detectar problemes potencials i convertir-los en oportunitats.